• Αρχική
  • Το Κ.Π.Ε.
    • Στοιχεία για το ΚΠΕ
      • Σύντομη Γνωριμία
      • Δραστηριότητες του ΚΠΕ
  • Προγράμματα
    • Ακολουθώντας μια Λιβελούλα
      • Περιγραφή
    • Γιουνιπερογνώμονες
      • Περιγραφή
      • Παρουσιάσεις
      • Αίτηση Συμμετοχής
    • Συνέντευξη με μια Μέλισσα
      • Περιγραφή
      • Παρουσιάσεις
      • Αίτηση Συμμετοχής
    • Τα Μυστικά του Ποταμού
      • Περιγραφή
      • Παρουσιάσεις
      • Αίτηση Συμμετοχής
    • Οι Αχινοί του Δάσους
      • Περιγραφή
      • Στόχοι
      • Αίτηση Συμμετοχής
    • Πηγές Ενέργειας-Πηγές Ζωής
      • Περιγραφή
      • Παρουσιάσεις
      • Αίτηση Συμμετοχής
    • Δεν Πετάω Τίποτα!
      • Περιγραφή
      • Αίτηση Συμμετοχής
    • Διαστημικό Περιβάλλον Γης
      • Περιγραφή του προγράμματος
      • Αίτηση Συμμετοχής
    • Δρυάδες και Ναϊάδες
      • Περιγραφή
      • Πρόγραμμα επίσκεψης
      • Αίτηση Συμμετοχής
    • Δρυοβία & Παρνώνιο
      • Περιγραφή
      • Αίτηση Συμμετοχής
    • Στο Βασίλειο των Ναϊάδων
      • Περιγραφή
      • Αίτηση Συμμετοχής
    • Υπαίθρια Ζωή & Π.Ε.
      • Περιγραφή
      • Αίτηση Συμμετοχής
    • ΤΑΝΟ, πέφτω μέσα στο νερό
      • Περιγραφή
      • Αίτηση Συμμετοχής
    • Από το 0 ... στα 1000
      • Περιγραφή
      • Πρόγραμμα επίσκεψης
      • Αίτηση Συμμετοχής
    • Έχω δικαίωμα, έχεις δικαίωμα
      • Περιγραφή
      • Αίτηση Συμμετοχής
    • Αρχαίες πολιτείες της Αρκαδίας
      • Περιγραφή του προγράμματος
      • Αίτηση Συμμετοχής
    • Στα πατήματα τ Γέρου τ Μοριά
      • Περιγραφή του προγράμματος "Στα πατήματα του Γέρου του Μοριά"
    • Περιαστικά δάση της Τρίπολης
      • Περιγραφή του προγράμματος "Περιαστικά δάση της Τρίπολης"
    • Τι καιρό θα κάνει;
      • Περιγραφή του προγράμματος "Τι καιρό θα κάνει;"
    • Στα Δάση του Μαινάλου
      • Περιγραφή του προγράμματος "Στα Δάση του Μαινάλου"
    • Άρκευθοι & Έλατα
      • Περιγραφή του προγράμματος "Άρκευθοι & έλατα - Κρόνος & Πάνας - Πάρνωνας & Μαίναλο"
  • Σεμινάρια
    • Περιβαλλοντικές Ιστορίες
    • Πάρνωνας 2018
    • Πετρογέφυρα 2018
    • Μουσεία & μονοπάτια στην ΠΕ
    • Ανθρώπινα Δικαιώματα 2017
      • Πρόσκληση - Πρόγραμμα
    • Άγρια πανίδα σε κίνδυνο 2016
      • Πρόσκληση - Πρόγραμμα
      • Εισηγήσεις
    • Υπαίθρια Διαβίωση 2016
      • Πρόσκληση - Πρόγραμμα
      • Πίνακας Συμμετεχόντων
      • Οδηγίες
    • Εισαγωγικό Σεμινάριο 2016
      • Πρόσκληση-Πρόγραμμα
      • Πίνακες Συμμετεχόντων
      • Εισηγήσεις
    • Πάρνωνας 2015
      • Πρόσκληση-Πρόγραμμα
      • Εισηγήσεις
    • Δημιουργική Γραφή & Π.Ε.
      • Πρόσκληση-Πρόγραμμα
      • Πίνακες Συμμετεχόντων
    • Σχεδίαση προγράμματος ΠΕ
      • Πρόσκληση-Πρόγραμμα
      • Πίνακες Συμμετεχόντων
      • Εισηγήσεις-Δραστηριότητες
    • Φυτά γεμάτα αξίες
      • Πρόσκληση-Πρόγραμμα
      • Έγκριση-Πίνακες
      • Εισηγήσεις
    • Γεωμυθολογία - Διδ.Τεχν. ΠΕ
      • Πρόσκληση-Πρόγραμμα
      • Εισηγήσεις
    • Μελέτη Πεδίου Οικολ.Πάρκου
      • Πρόσκληση-Πρόγραμμα
      • Εισηγήσεις-Δραστηριότητες
    • Διδ.Τεχν, ΤΠΕ, Θέατρο & Π.Ε
      • Εισηγήσεις
      • Πίνακες Συμμετεχόντων
      • Πρόσκληση-Πρόγραμμα
    • Υπαίθρια Διαβίωση 2013
      • Πρόγραμμα - Συμμετέχοντες
    • Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας
      • Πρόσκληση - Πρόγραμμα
      • Εισηγήσεις
    • Περιβαλ. Εκπ. & Project
      • Πρόσκληση - Πρόγραμμα
      • Πίνακες Συμμετεχόντων
    • Φυσική Δόμηση & Αειφορία
      • Πρόσκληση - Πρόγραμμα
      • Έγκριση Υπουργείου
      • Φωτογραφίες
    • Αξία των Υγροτόπων
      • Πρόσκληση & Πρόγραμμα
      • Εισηγήσεις
      • Φωτογραφίες
    • Η Φύση έχει τη Λύση
      • Πρόσκληση & Πρόγραμμα
      • Εισηγήσεις - Δραστηριότητες
      • Φωτογραφίες
    • Περιβάλλον & Υγεία
      • Πρόσκληση - Πρόγραμμα
      • Παρουσιάσεις
      • Φωτογραφίες
    • Εαυτός, Ομάδα, Περιβάλλον
      • Πρόσκληση - Πρόγραμμα
      • Φωτογραφίες
  • Hμερίδες
    • Δημιουργικότητα & ΠΕ
    • Γνωριμία με τα Μανιτάρια
      • Πρόσκληση - Πρόγραμμα
      • Εισηγήσεις
    • Π.Ε. στο Σχολείο, στο ΚΠΕ & στο Σπίτι
      • Πρόσκληση - Πρόγραμμα
    • Τα ΚΠΕ της γειτονιάς μας
      • Πρόσκληση - Πρόγραμμα
    • Καλντερίμι
      • Πρόσκληση - Πρόγραμμα
    • Σχολικοί Κήποι
      • Πρόσκληση - Πρόγραμμα
    • Περιβαλλοντικός Άνθρωπος
      • Πρόσκληση - Πρόγραμμα
    • Παραγ. Ελαιόλαδου & Οικολ.
      • Πρόσκληση - Πρόγραμμα
      • Εισηγήσεις
    • Τα ομπρελάκια της γης
      • Πρόσκληση - Πρόγραμμα
    • Καλλιέργειες, Αειφορία
      • Πρόσκληση - Πρόγραμμα
      • Παρουσιάσεις
  • Δράσεις
    • Με γονείς και παιδιά
      • Οι φτερωτοί ταξιδιώτες
      • Οικολ. Χριστούγεννα 2015
      • Περπατώ εις το Πάρκο
      • Οικολ. Χριστούγεννα 2014
      • Οικολ. Χριστούγεννα 2013
      • Δεν Πετάω Τίποτα
      • Οικολ. Χριστούγεννα 2012
      • Αγαπώ & Φροντίζω τη Γη
      • Προβάλλω τον τόπο μου
      • Εργαστήρι λαμπάδας
    • Με ενήλικες
      • Περιβαλλ. Ευαισθητοποίηση
      • Περιβάλλον, Έκφραση & Ενεργοί πολίτες
      • Ανθρωπογ. Περιβ. & ΑΜΕΑ
      • Σπόροι της Ζωής 2012
      • Καθαρισμός ρεματιάς
      • Φυσική Καλλιέργεια
      • Οικολογικά Χριστούγεννα
    • Με σχολεία
      • Εβδομάδα Π.Ε. 2015
      • Γιορτάζουμε για το περιβάλλον
      • Από το μαύρο στο πράσινο
  • Η Γη στο Διάστημα
    • Αστρονομικό ημερολόγιο
    • Χάρτες Ουρανού
    • Φάσεις της Σελήνης
    • Παρουσιάσεις
    • Εικόνες

Εκτύπωση | E-mail

Στο Βασίλειο των Ναϊάδων


«Στο βασίλειο των Ναϊάδων»


Σύντομη περιγραφή του προγράμματος

Το πρόγραμμα είναι διήμερο. Αποτελεί συνδυασμό των μονοήμερων προγραμμάτων "Ακολουθώντας μία λιβελούλα" και "Τα μυστικά του ποταμού", με τους αντίστοιχους στόχους.

Πεδία διεξαγωγής του προγράμματος είναι η λιμνοθάλασσα του Μουστού, ο ποταμός Τάνος στον Άγιο Πέτρο και το γεφύρι της Ωριάς.

Απευθύνεται σε μαθητές της Α/θμιας (Ε΄ και ΣΤ΄ τάξη) και Β/θμιας Εκπαίδευσης.

Στάδια του προγράμματος:
Στο διήμερο πρόγραμμα, εκτός όσων περιλαμβάνονται στα δύο επιμέρους μονοήμερα προγράμματα ("Ακολουθώντας μία λιβελούλα" και "Τα μυστικά του ποταμού"), πραγματοποιούνται και οι εξής δραστηριότητες:

1. Εκπαιδευτικό Δράμα:
Με αφετηρία το παραμύθι "Το Κρυμμένο Νερό" της Λίλης Λαμπρέλλη (για το Γυμνάσιο) και το ντοκιμαντέρ "Πωλείται Ζωή" του Γιώργου Αυγερόπουλου (για το λύκειο ), διεξάγονται δύο σχέδια μαθημάτων Εκπαιδευτικού Δράματος με θέμα το νερό. Το Εκπαιδευτικό Δράμα είναι μία μορφή τέχνης με καθαρά παιδαγωγικό χαρακτήρα, που αποβλέπει στη μάθηση με την έννοια της κατανόησης του εαυτού μας αλλά και του κόσμου. Στο Δράμα, οι συμμετέχοντες δημιουργούν και «βυθίζονται» σε έναν φανταστικό κόσμο, υποδύονται ρόλους και αλληλεπιδρούν, βιώνουν ατομική και συλλογική εμπειρία, διερευνούν ένα θέμα, αντιμετωπίζουν διλήμματα ή προβλήματα, και αποφασίζουν, δρουν και στοχάζονται τις πράξεις τους.
Τα παραπάνω σχέδια μαθημάτων έχουν ως στόχους

  • να βοηθήσουν τους μαθητές και τις μαθήτριες να κατανοήσουν και να συνειδητοποιήσουν τις σχέσεις, τις αλληλεπιδράσεις και τα προβλήματα της διαχείρισης του νερού,
  • να ενθαρρύνουν υπεύθυνες οικολογικές συμπεριφορές στην κατεύθυνση της βιώσιμης ανάπτυξης,
  • να συμβάλουν στην ανάπτυξη προσωπικών και εναλλακτικών προτάσεων σε σχέση με την αντιμετώπιση περιβαλλοντικών προβλημάτων.

2. Παιχνίδι ρόλων:
Το παιχνίδι ρόλων βασίζεται στο τεχνολογικό περιβαλλοντικό δίλημμα της περιοχής του Καστρίου: «Δημιουργία φράγματος του Τάνου στην Ωριά».
Στόχοι είναι η μαθητές και οι μαθήτριες:

  • να αντιληφθούν πώς αντιδρούν άτομα και φορείς σε διάφορες καταστάσεις, υποδυόμενοι τους ρόλους τους,
  • να γνωρίσουν τη διαδικασία συλλογικής λήψης αποφάσεων και εύρεσης λύσεων, αφού αναλυθούν οι επιδράσεις της κάθε προτεινόμενης επιλογής,
  • να λάβουν προσωπική θέση σε διλήμματα που αφορούν περιβαλλοντικά προβλήματα, αφού συνδεθούν και συναισθηματικά με το χώρο.

Πηγές πληροφοριών:

  • Μελέτη του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης,
  • Μελέτη του φορέα διαχείρισης προστατευόμενων περιοχών,
  • Συνεντεύξεις από κατοίκους, τον Περιφερειάρχη και τον Εκπρόσωπο της τοπικής αυτοδιοίκησης,
  • Επίσκεψη του χώρου στον οποίο προβλέπεται να δημιουργηθεί το φράγμα.

3. Κιναισθητικά Παιχνίδια:
Οι μαθητές επιλέγουν να εκφραστούν ελεύθερα και δημιουργικά μέσω της ζωγραφικής ή της ποίησης, ομαδικά ή ατομικά, έχοντας ως ερέθισμα το τώρα.
Δίνουν τίτλους στο έργο τους και το παρουσιάζουν.
Εκφράζουν την άποψη, τον προβληματισμό, τα συναισθήματά τους - ο καθένας μόνος του.

4. Συζήτηση:
Σε σχέση με το παιχνίδι ρόλων: Πότε είναι πιο εύκολο να βρούμε λύσεις; Πότε είμαστε πιο σίγουροι; (Όταν υπολογίζουμε ή όταν νιώθουμε; Ατομικά ή συλλογικά;)
Πόσο εύκολο είναι να ακούμε τους άλλους ή να μας ακούν; Μήπως όλα γίνονται πιο απλά, όταν ακούμε εμείς πρώτα τον εαυτό μας;

 

Παρατηρήσεις

  1. Η ευθύνη για την ασφάλεια των παιδιών, ιδιαίτερα στο πεδίο, βαρύνει τους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς του σχολείου.
  2. Οι συμμετέχοντες στο πρόγραμμα φορούν ίσια παπούτσια (αθλητικά ή μποτάκια) και άνετα ρούχα. Παρακαλούμε αποφύγετε τα κοντά παντελόνια, κάπρι και κολάν. Προτιμήστε jeans ή φαρδιές φόρμες.
  3. Οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί βοηθούν το έργο της Π.Ο. του ΚΠΕ, ακολουθώντας και επιβλέποντας την ομάδα τους.

Τέλος, κατά την επίσκεψη στο ΚΠΕ, οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί θα πρέπει να προσκομίσουν κατάσταση με τα ονόματα των μαθητών (χωριστά αγόρια-κορίτσια) και των εκπαιδευτικών, με σφραγίδα και υπογραφή του/της διευθυντή/τριας.
Το έντυπο που θα θέλαμε να συμπληρώσετε μπορείτε να το λάβετε από το σύνδεσμο: Κατάσταση Συμμετεχόντων.
Παρακαλούμε να μας το στείλετε και πριν από την επίσκεψή σας ηλεκτρονικά, στο email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε. .

Ευχαριστούμε για τη συνεργασία.
Περιμένουμε με χαρά να σας υποδεχτούμε στο ΚΠΕ μας.

1η ημέρα

09.00 ? 10.30 Άφιξη στο Κ.Π.Ε. Καστρίου. Υποδοχή των μαθητών - Παιχνίδια γνωριμίας και ενεργοποίησης - Θεωρητική παρουσίαση για το ποτάμι.

10.30 ? 14.30 Μετάβαση στον ποταμό Τάνο στον Αγ. Πέτρο (9 χλμ. από το Καστρί)

Παιχνίδι βιοσυσσώρευσης - Χωρισμός σε ομάδες ? Γνωριμία του ποταμού με τις αισθήσεις - Αναγνώριση φυτών - Μέθοδος επίλυσης προβλήματος: Εργασία σε ομάδες (βιοδείκτες, τρισδιάστατες κατασκευές με υλικά της φύσης).

Παρουσίαση των εργασιών των ομάδων.

14.30 ? 18.00 Αναχώρηση από τον ποταμό Τάνο - Μετάβαση στο χώρο διαμονής- Ανάπαυση.

18.00 ? 20.00 Δημιουργική απασχόληση.

2η ημέρα

08.30 ? 10.00 Άφιξη στο ΚΠΕ Καστρίου. Γνωριμία με το Οικολογικό Πάρκο Πάρνωνα-Μουστού. Θεωρητική παρουσίαση του προγράμματος για το δασικό οικοσύστημα. Παιχνίδια ενεργοποίησης και γνώσεων.

10.00 ? 14.00 Αναχώρηση από το ΚΠΕ και μετάβαση στο Δάσος της Μαλεβής (16 km από το Καστρί).
Βιωματικά παιχνίδια. Μελέτη πεδίου (αναγνώριση φυτών, παρατήρηση, φωτογράφηση). Συμπλήρωση φύλλων αξιολόγησης του προγράμματος από μαθητές και συνοδούς εκπαιδευτικούς.

14.00 ? 14.15 Αναμνηστικές φωτογραφίες ? Αποχαιρετισμός ? Λήξη προγράμματος.

Παρατηρήσεις

1. Η ευθύνη για την ασφάλεια των παιδιών, ιδιαίτερα στο πεδίο, βαρύνει τους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς του σχολείου.

2. Οι συμμετέχοντες στο πρόγραμμα φορούν ίσια παπούτσια (αθλητικά ή μποτάκια) και άνετα ρούχα. Παρακαλούμε αποφύγετε τα κοντά παντελόνια, κάπρι και κολάν. Προτιμήστε jeans ή φαρδιές φόρμες.

3. Οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί βοηθούν το έργο της Π.Ο. του ΚΠΕ, ακολουθώντας και επιβλέποντας την ομάδα τους.

Τέλος, κατά την επίσκεψη στο ΚΠΕ, οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί θα πρέπει να προσκομίσουν κατάσταση με τα ονόματα των μαθητών (χωριστά αγόρια-κορίτσια) και των εκπαιδευτικών, με σφραγίδα και υπογραφή του/της διευθυντή/τριας. Το έντυπο που θα θέλαμε να συμπληρώσετε μπορείτε να το λάβετε από το σύνδεσμο: . Παρακαλούμε να μας το στείλετε και πριν από την επίσκεψή σας ηλεκτρονικά, στο email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε. .

Ευχαριστούμε για τη συνεργασία. Περιμένουμε με χαρά να σας υποδεχτούμε στο ΚΠΕ μας.


Επικοινωνία

Ταχυδρομική Διεύθυνση :
ΚΠΕ Καστρίου
Καστρί Κυνουρίας Αρκαδίας
22013 ΚΑΣΤΡΙ

Τηλέφωνο :
27920 22004

Fax :
27920 22009

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο :

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.


 

Copyright © 2010-2015
Designed by George Savvopoulos