• Αρχική
  • Το Κ.Π.Ε.
    • Στοιχεία για το ΚΠΕ
      • Σύντομη Γνωριμία
      • Δραστηριότητες του ΚΠΕ
  • Προγράμματα
    • Ακολουθώντας μια Λιβελούλα
      • Περιγραφή
    • Γιουνιπερογνώμονες
      • Περιγραφή
      • Παρουσιάσεις
      • Αίτηση Συμμετοχής
    • Συνέντευξη με μια Μέλισσα
      • Περιγραφή
      • Παρουσιάσεις
      • Αίτηση Συμμετοχής
    • Τα Μυστικά του Ποταμού
      • Περιγραφή
      • Παρουσιάσεις
      • Αίτηση Συμμετοχής
    • Οι Αχινοί του Δάσους
      • Περιγραφή
      • Στόχοι
      • Αίτηση Συμμετοχής
    • Πηγές Ενέργειας-Πηγές Ζωής
      • Περιγραφή
      • Παρουσιάσεις
      • Αίτηση Συμμετοχής
    • Δεν Πετάω Τίποτα!
      • Περιγραφή
      • Αίτηση Συμμετοχής
    • Διαστημικό Περιβάλλον Γης
      • Περιγραφή του προγράμματος
      • Αίτηση Συμμετοχής
    • Δρυάδες και Ναϊάδες
      • Περιγραφή
      • Πρόγραμμα επίσκεψης
      • Αίτηση Συμμετοχής
    • Δρυοβία & Παρνώνιο
      • Περιγραφή
      • Αίτηση Συμμετοχής
    • Στο Βασίλειο των Ναϊάδων
      • Περιγραφή
      • Αίτηση Συμμετοχής
    • Υπαίθρια Ζωή & Π.Ε.
      • Περιγραφή
      • Αίτηση Συμμετοχής
    • ΤΑΝΟ, πέφτω μέσα στο νερό
      • Περιγραφή
      • Αίτηση Συμμετοχής
    • Από το 0 ... στα 1000
      • Περιγραφή
      • Πρόγραμμα επίσκεψης
      • Αίτηση Συμμετοχής
    • Έχω δικαίωμα, έχεις δικαίωμα
      • Περιγραφή
      • Αίτηση Συμμετοχής
    • Αρχαία Τεγέα
      • Περιγραφή του προγράμματος
      • Αίτηση Συμμετοχής
    • Στα πατήματα τ Γέρου τ Μοριά
      • Περιγραφή του προγράμματος "Στα πατήματα του Γέρου του Μοριά"
    • Περιαστικά δάση της Τρίπολης
      • Περιγραφή του προγράμματος "Περιαστικά δάση της Τρίπολης"
    • Τι καιρό θα κάνει;
      • Περιγραφή του προγράμματος "Τι καιρό θα κάνει;"
    • Στα Δάση του Μαινάλου
      • Περιγραφή του προγράμματος "Στα Δάση του Μαινάλου"
    • Άρκευθοι & Έλατα
      • Περιγραφή του προγράμματος "Άρκευθοι & έλατα - Κρόνος & Πάνας - Πάρνωνας & Μαίναλο"
    • Αρχαίος Ορχομενός
    • Ενσυνείδητη Φύση
    • Έκφραση & Αποδοχή
  • Σεμινάρια
    • Περιβαλλοντικές Ιστορίες
    • Πάρνωνας 2018
    • Πετρογέφυρα 2018
    • Μουσεία & μονοπάτια στην ΠΕ
    • Ανθρώπινα Δικαιώματα 2017
      • Πρόσκληση - Πρόγραμμα
    • Άγρια πανίδα σε κίνδυνο 2016
      • Πρόσκληση - Πρόγραμμα
      • Εισηγήσεις
    • Υπαίθρια Διαβίωση 2016
      • Πρόσκληση - Πρόγραμμα
      • Πίνακας Συμμετεχόντων
      • Οδηγίες
    • Εισαγωγικό Σεμινάριο 2016
      • Πρόσκληση-Πρόγραμμα
      • Πίνακες Συμμετεχόντων
      • Εισηγήσεις
    • Πάρνωνας 2015
      • Πρόσκληση-Πρόγραμμα
      • Εισηγήσεις
    • Δημιουργική Γραφή & Π.Ε.
      • Πρόσκληση-Πρόγραμμα
      • Πίνακες Συμμετεχόντων
    • Σχεδίαση προγράμματος ΠΕ
      • Πρόσκληση-Πρόγραμμα
      • Πίνακες Συμμετεχόντων
      • Εισηγήσεις-Δραστηριότητες
    • Φυτά γεμάτα αξίες
      • Πρόσκληση-Πρόγραμμα
      • Έγκριση-Πίνακες
      • Εισηγήσεις
    • Γεωμυθολογία - Διδ.Τεχν. ΠΕ
      • Πρόσκληση-Πρόγραμμα
      • Εισηγήσεις
    • Μελέτη Πεδίου Οικολ.Πάρκου
      • Πρόσκληση-Πρόγραμμα
      • Εισηγήσεις-Δραστηριότητες
    • Διδ.Τεχν, ΤΠΕ, Θέατρο & Π.Ε
      • Εισηγήσεις
      • Πίνακες Συμμετεχόντων
      • Πρόσκληση-Πρόγραμμα
    • Υπαίθρια Διαβίωση 2013
      • Πρόγραμμα - Συμμετέχοντες
    • Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας
      • Πρόσκληση - Πρόγραμμα
      • Εισηγήσεις
    • Περιβαλ. Εκπ. & Project
      • Πρόσκληση - Πρόγραμμα
      • Πίνακες Συμμετεχόντων
    • Φυσική Δόμηση & Αειφορία
      • Πρόσκληση - Πρόγραμμα
      • Έγκριση Υπουργείου
      • Φωτογραφίες
    • Αξία των Υγροτόπων
      • Πρόσκληση & Πρόγραμμα
      • Εισηγήσεις
      • Φωτογραφίες
    • Η Φύση έχει τη Λύση
      • Πρόσκληση & Πρόγραμμα
      • Εισηγήσεις - Δραστηριότητες
      • Φωτογραφίες
    • Περιβάλλον & Υγεία
      • Πρόσκληση - Πρόγραμμα
      • Παρουσιάσεις
      • Φωτογραφίες
    • Εαυτός, Ομάδα, Περιβάλλον
      • Πρόσκληση - Πρόγραμμα
      • Φωτογραφίες
  • Hμερίδες
    • Δημιουργικότητα & ΠΕ
    • Γνωριμία με τα Μανιτάρια
      • Πρόσκληση - Πρόγραμμα
      • Εισηγήσεις
    • Π.Ε. στο Σχολείο, στο ΚΠΕ & στο Σπίτι
      • Πρόσκληση - Πρόγραμμα
    • Τα ΚΠΕ της γειτονιάς μας
      • Πρόσκληση - Πρόγραμμα
    • Καλντερίμι
      • Πρόσκληση - Πρόγραμμα
    • Σχολικοί Κήποι
      • Πρόσκληση - Πρόγραμμα
    • Περιβαλλοντικός Άνθρωπος
      • Πρόσκληση - Πρόγραμμα
    • Παραγ. Ελαιόλαδου & Οικολ.
      • Πρόσκληση - Πρόγραμμα
      • Εισηγήσεις
    • Τα ομπρελάκια της γης
      • Πρόσκληση - Πρόγραμμα
    • Καλλιέργειες, Αειφορία
      • Πρόσκληση - Πρόγραμμα
      • Παρουσιάσεις
  • Δράσεις
    • Με γονείς και παιδιά
      • Οι φτερωτοί ταξιδιώτες
      • Οικολ. Χριστούγεννα 2015
      • Περπατώ εις το Πάρκο
      • Οικολ. Χριστούγεννα 2014
      • Οικολ. Χριστούγεννα 2013
      • Δεν Πετάω Τίποτα
      • Οικολ. Χριστούγεννα 2012
      • Αγαπώ & Φροντίζω τη Γη
      • Προβάλλω τον τόπο μου
      • Εργαστήρι λαμπάδας
    • Με ενήλικες
      • Περιβαλλ. Ευαισθητοποίηση
      • Περιβάλλον, Έκφραση & Ενεργοί πολίτες
      • Ανθρωπογ. Περιβ. & ΑΜΕΑ
      • Σπόροι της Ζωής 2012
      • Καθαρισμός ρεματιάς
      • Φυσική Καλλιέργεια
      • Οικολογικά Χριστούγεννα
      • Βιώσιμη πόλη 2022
    • Με σχολεία
      • Εβδομάδα Π.Ε. 2015
      • Γιορτάζουμε για το περιβάλλον
      • Από το μαύρο στο πράσινο
  • Η Γη στο Διάστημα
    • Αστρονομικό ημερολόγιο
    • Χάρτες Ουρανού
    • Φάσεις της Σελήνης
    • Παρουσιάσεις
    • Εικόνες

Εκτύπωση | E-mail

Ενσυνείδητη Φύση

(πιλοτικό πρόγραμμα)

Ενσυνείδητη Φύση


Επιλογή του προγράμματος

Το πρόγραμμα αυτό δημιουργήθηκε σε συνεργασία με το ΚΕΠΕΑ Καρπενησίου, το οποίο υλοποιεί, ως συντονιστικός φορέας, το πρόγραμμα erasmus+ με τίτλο «Ενσυνείδητη Φύση», με στόχο τη διερεύνηση της εφαρμογής της ενσυνείδησης στο εκπαιδευτικό σύστημα.

Ενσυνείδηση είναι η δυνατότητα να είμαστε επάγρυπνοι και συνειδητοί στο παρόν.

Η εκπαιδευτική μεθοδολογία δεν χρησιμοποιεί θρησκευτικές ή φιλοσοφικές πεποιθήσεις, αλλά έχει ως βασικά εργαλεία την κοινή λογική, τις αισθήσεις και την προσοχή.

Το ΚΕΠΕΑ Καστρίου, ως Συνεργαζόμενος Φορέας, θα εφαρμόσει σε πιλοτικό στάδιο την ενσυνείδηση μέσω του περιβαλλοντικού αυτού προγράμματος.


Σκοπός - Στόχοι

Σκοπός του προγράμματος είναι η διερεύνηση και ανάπτυξη του συνδυασμού τής βιωματικής περιβαλλοντικής εκπαίδευσης στο φυσικό περιβάλλον με την εξάσκηση της ενσυνείδησης σε αυτό:

  • άμεσα, προβαίνοντας σε σχετικές δραστηριότητες ενεργοποίησης της προσοχής, των αισθήσεων και του ελέγχου-χαλάρωσης του νου, και
  • έμμεσα, δίνοντας χρόνο και χώρο στους συμμετέχοντες να ηρεμήσουν και να είναι συνειδητοί μέσα σε μία φυσική διαδρομή.

Κύριος στόχος του προγράμματος είναι να ενδυναμώσει τους δασκάλους και να τους υποστηρίξει στη μετάβαση σ’ έναν πράσινο τρόπο διδασκαλίας, ενθαρρύνοντας μια χωρίς αποκλεισμούς και χαλαρή σχολική ατμόσφαιρα, που αγκαλιάζει την ανεκτικότητα και την αποδοχή όλων των μαθητών.

Αναγνωρίζεται η σημασία της οικοδόμησης ανθεκτικότητας στους μαθητές για να ξεπεραστούν οι μαθησιακές δυσκολίες, που προκύπτουν από κοινωνικοοικονομικές ανισότητες, ηθικές διαφορές, διακρίσεις ή προσφυγικό υπόβαθρο.


Υλοποίηση του Προγράμματος

Το πρόγραμμα δίνει έμφαση στη στενή σύνδεση με τη φύση και την ύπαιθρο, για να ενσωματώσει την ολιστική συνειδητοποίηση της φύσης, την αυτογνωσία και τη χαλάρωση στις στρατηγικές διδασκαλίας των εκπαιδευτικών. Στόχος είναι να ευαισθητοποιήσουμε τον ζωτικό ρόλο της φύσης στην προαγωγή της ανθρώπινης υγείας και ευημερίας.

Επίσης, χρησιμοποιούνται στρατηγικές διδασκαλίας που μπορούν να εφαρμόζονται σε σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και σε διαθεματικά προγράμματα, καλύπτοντας παράλληλα μεμονωμένες ανάγκες.

Αυτές οι στρατηγικές θα βοηθήσουν τους μαθητές και τους δασκάλους να παραμείνουν παρόντες, συγκεντρωμένοι και αφοσιωμένοι στη διδασκαλία και τη μάθηση, υπερβαίνοντας τα γλωσσικά εμπόδια, το άγχος και την αβεβαιότητα που μπορεί να οδηγήσει σε σχολική αποτυχία και πρόωρη εγκατάλειψη.

Κατά τη διάρκεια της πρακτικής της ενσυνειδητότητας, προσπαθούμε συνεχώς να:

  • Ενεργούμε συνειδητά
  • Είμαστε σε ετοιμότητα
  • Χρησιμοποιούμε τις αισθήσεις μας ενεργά
  • Έχουμε επίγνωση των σκέψεων και των ερεθισμάτων μας γύρω μας
  • Ελέγχουμε αυτές τις σκέψεις και τα ερεθίσματα καθώς και τις αντιδράσεις και τις καταστάσεις της ζωής μας

Παρατηρήσεις

  1. Η ευθύνη για την ασφάλεια των παιδιών βαρύνει τους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς του σχολείου.
  2. Οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί βοηθούν το έργο της Π.Ο. του ΚΠΕ, επιβλέποντας την ομάδα τους.

Κατά την επίσκεψη των μαθητών/τριών, οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί θα πρέπει να προσκομίσουν κατάσταση με τους αριθμούς μητρώου των μαθητών/τριών (χωριστά αγόρια-κορίτσια), με σφραγίδα και υπογραφή του/της διευθυντή/τριας.

Το έντυπο, το οποίο θα θέλαμε να συμπληρώσετε, μπορείτε να το λάβετε από το σύνδεσμο: Κατάσταση Συμμετεχόντων.
Παρακαλούμε να μας το στείλετε και πριν από την επίσκεψή σας ηλεκτρονικά, στο email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε. .

Ευχαριστούμε για τη συνεργασία. Περιμένουμε με χαρά να σας υποδεχθούμε στο ΚΠΕ μας.


Αίτηση Συμμετοχής
στο Πρόγραμμα

Αίτηση Συμμετοχής Σχολείων στα Προγράμματα του ΚΠΕ Καστρίου


 

Copyright © 2010-2015
Designed by George Savvopoulos