• Αρχική
  • Το Κ.Π.Ε.
    • Στοιχεία για το ΚΠΕ
      • Σύντομη Γνωριμία
      • Δραστηριότητες του ΚΠΕ
  • Προγράμματα
    • Ακολουθώντας μια Λιβελούλα
      • Περιγραφή
    • Γιουνιπερογνώμονες
      • Περιγραφή
      • Παρουσιάσεις
      • Αίτηση Συμμετοχής
    • Συνέντευξη με μια Μέλισσα
      • Περιγραφή
      • Παρουσιάσεις
      • Αίτηση Συμμετοχής
    • Τα Μυστικά του Ποταμού
      • Περιγραφή
      • Παρουσιάσεις
      • Αίτηση Συμμετοχής
    • Οι Αχινοί του Δάσους
      • Περιγραφή
      • Στόχοι
      • Αίτηση Συμμετοχής
    • Πηγές Ενέργειας-Πηγές Ζωής
      • Περιγραφή
      • Παρουσιάσεις
      • Αίτηση Συμμετοχής
    • Δεν Πετάω Τίποτα!
      • Περιγραφή
      • Αίτηση Συμμετοχής
    • Διαστημικό Περιβάλλον Γης
      • Περιγραφή του προγράμματος
      • Αίτηση Συμμετοχής
    • Δρυάδες και Ναϊάδες
      • Περιγραφή
      • Πρόγραμμα επίσκεψης
      • Αίτηση Συμμετοχής
    • Δρυοβία & Παρνώνιο
      • Περιγραφή
      • Αίτηση Συμμετοχής
    • Στο Βασίλειο των Ναϊάδων
      • Περιγραφή
      • Αίτηση Συμμετοχής
    • Υπαίθρια Ζωή & Π.Ε.
      • Περιγραφή
      • Αίτηση Συμμετοχής
    • ΤΑΝΟ, πέφτω μέσα στο νερό
      • Περιγραφή
      • Αίτηση Συμμετοχής
    • Από το 0 ... στα 1000
      • Περιγραφή
      • Πρόγραμμα επίσκεψης
      • Αίτηση Συμμετοχής
    • Έχω δικαίωμα, έχεις δικαίωμα
      • Περιγραφή
      • Αίτηση Συμμετοχής
    • Αρχαία Τεγέα
      • Περιγραφή του προγράμματος
      • Αίτηση Συμμετοχής
    • Στα πατήματα τ Γέρου τ Μοριά
      • Περιγραφή του προγράμματος "Στα πατήματα του Γέρου του Μοριά"
    • Περιαστικά δάση της Τρίπολης
      • Περιγραφή του προγράμματος "Περιαστικά δάση της Τρίπολης"
    • Τι καιρό θα κάνει;
      • Περιγραφή του προγράμματος "Τι καιρό θα κάνει;"
    • Στα Δάση του Μαινάλου
      • Περιγραφή του προγράμματος "Στα Δάση του Μαινάλου"
    • Άρκευθοι & Έλατα
      • Περιγραφή του προγράμματος "Άρκευθοι & έλατα - Κρόνος & Πάνας - Πάρνωνας & Μαίναλο"
    • Αρχαίος Ορχομενός
    • Ενσυνείδητη Φύση
    • Έκφραση & Αποδοχή
  • Σεμινάρια
    • Περιβαλλοντικές Ιστορίες
    • Πάρνωνας 2018
    • Πετρογέφυρα 2018
    • Μουσεία & μονοπάτια στην ΠΕ
    • Ανθρώπινα Δικαιώματα 2017
      • Πρόσκληση - Πρόγραμμα
    • Άγρια πανίδα σε κίνδυνο 2016
      • Πρόσκληση - Πρόγραμμα
      • Εισηγήσεις
    • Υπαίθρια Διαβίωση 2016
      • Πρόσκληση - Πρόγραμμα
      • Πίνακας Συμμετεχόντων
      • Οδηγίες
    • Εισαγωγικό Σεμινάριο 2016
      • Πρόσκληση-Πρόγραμμα
      • Πίνακες Συμμετεχόντων
      • Εισηγήσεις
    • Πάρνωνας 2015
      • Πρόσκληση-Πρόγραμμα
      • Εισηγήσεις
    • Δημιουργική Γραφή & Π.Ε.
      • Πρόσκληση-Πρόγραμμα
      • Πίνακες Συμμετεχόντων
    • Σχεδίαση προγράμματος ΠΕ
      • Πρόσκληση-Πρόγραμμα
      • Πίνακες Συμμετεχόντων
      • Εισηγήσεις-Δραστηριότητες
    • Φυτά γεμάτα αξίες
      • Πρόσκληση-Πρόγραμμα
      • Έγκριση-Πίνακες
      • Εισηγήσεις
    • Γεωμυθολογία - Διδ.Τεχν. ΠΕ
      • Πρόσκληση-Πρόγραμμα
      • Εισηγήσεις
    • Μελέτη Πεδίου Οικολ.Πάρκου
      • Πρόσκληση-Πρόγραμμα
      • Εισηγήσεις-Δραστηριότητες
    • Διδ.Τεχν, ΤΠΕ, Θέατρο & Π.Ε
      • Εισηγήσεις
      • Πίνακες Συμμετεχόντων
      • Πρόσκληση-Πρόγραμμα
    • Υπαίθρια Διαβίωση 2013
      • Πρόγραμμα - Συμμετέχοντες
    • Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας
      • Πρόσκληση - Πρόγραμμα
      • Εισηγήσεις
    • Περιβαλ. Εκπ. & Project
      • Πρόσκληση - Πρόγραμμα
      • Πίνακες Συμμετεχόντων
    • Φυσική Δόμηση & Αειφορία
      • Πρόσκληση - Πρόγραμμα
      • Έγκριση Υπουργείου
      • Φωτογραφίες
    • Αξία των Υγροτόπων
      • Πρόσκληση & Πρόγραμμα
      • Εισηγήσεις
      • Φωτογραφίες
    • Η Φύση έχει τη Λύση
      • Πρόσκληση & Πρόγραμμα
      • Εισηγήσεις - Δραστηριότητες
      • Φωτογραφίες
    • Περιβάλλον & Υγεία
      • Πρόσκληση - Πρόγραμμα
      • Παρουσιάσεις
      • Φωτογραφίες
    • Εαυτός, Ομάδα, Περιβάλλον
      • Πρόσκληση - Πρόγραμμα
      • Φωτογραφίες
  • Hμερίδες
    • Δημιουργικότητα & ΠΕ
    • Γνωριμία με τα Μανιτάρια
      • Πρόσκληση - Πρόγραμμα
      • Εισηγήσεις
    • Π.Ε. στο Σχολείο, στο ΚΠΕ & στο Σπίτι
      • Πρόσκληση - Πρόγραμμα
    • Τα ΚΠΕ της γειτονιάς μας
      • Πρόσκληση - Πρόγραμμα
    • Καλντερίμι
      • Πρόσκληση - Πρόγραμμα
    • Σχολικοί Κήποι
      • Πρόσκληση - Πρόγραμμα
    • Περιβαλλοντικός Άνθρωπος
      • Πρόσκληση - Πρόγραμμα
    • Παραγ. Ελαιόλαδου & Οικολ.
      • Πρόσκληση - Πρόγραμμα
      • Εισηγήσεις
    • Τα ομπρελάκια της γης
      • Πρόσκληση - Πρόγραμμα
    • Καλλιέργειες, Αειφορία
      • Πρόσκληση - Πρόγραμμα
      • Παρουσιάσεις
  • Δράσεις
    • Με γονείς και παιδιά
      • Οι φτερωτοί ταξιδιώτες
      • Οικολ. Χριστούγεννα 2015
      • Περπατώ εις το Πάρκο
      • Οικολ. Χριστούγεννα 2014
      • Οικολ. Χριστούγεννα 2013
      • Δεν Πετάω Τίποτα
      • Οικολ. Χριστούγεννα 2012
      • Αγαπώ & Φροντίζω τη Γη
      • Προβάλλω τον τόπο μου
      • Εργαστήρι λαμπάδας
    • Με ενήλικες
      • Περιβαλλ. Ευαισθητοποίηση
      • Περιβάλλον, Έκφραση & Ενεργοί πολίτες
      • Ανθρωπογ. Περιβ. & ΑΜΕΑ
      • Σπόροι της Ζωής 2012
      • Καθαρισμός ρεματιάς
      • Φυσική Καλλιέργεια
      • Οικολογικά Χριστούγεννα
      • Βιώσιμη πόλη 2022
    • Με σχολεία
      • Εβδομάδα Π.Ε. 2015
      • Γιορτάζουμε για το περιβάλλον
      • Από το μαύρο στο πράσινο
  • Η Γη στο Διάστημα
    • Αστρονομικό ημερολόγιο
    • Χάρτες Ουρανού
    • Φάσεις της Σελήνης
    • Παρουσιάσεις
    • Εικόνες

Εκτύπωση | E-mail

Έκφραση και Αποδοχή

Έκφραση & Αποδοχή


 

Διάρκεια προγράμματος : Μονοήμερο.

Ηλικία μαθητών/τριών: Μαθητές/τριες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Χώρος υλοποίησης: Το σχολείο.



Σκοπός του προγράμματος

Σκοπός του προγράμματος είναι να βοηθήσει τους μαθητές/τριες να αποκτήσουν αυτοπεποίθηση και αποφασιστικότητα, έτσι ώστε να μπορούν να επικοινωνούν με αμεσότητα και ειλικρίνεια με τους άλλους, να εκφράζουν τα συναισθήματά τους με κατάλληλο τρόπο, να κάνουν επιλογές και να παίρνουν αποφάσεις σεβόμενοι τις ανάγκες και τα δικαιώματα τόσο των ίδιων όσο και των άλλων.

Ο άνθρωπος, έχοντας πλήρη επίγνωση των αναγκών και των επιθυμιών του, προασπίζει το δικαίωμά του να διεκδικεί ό,τι επιθυμεί. Αντιμετωπίζει τις ανάγκες του και τον εαυτό του με τον ίδιο σεβασμό και την ίδια αξιοπρέπεια που αντιμετωπίζει και τους άλλους. Η αποφασιστική συμπεριφορά είναι ένας τρόπος να αναπτύξουμε συναίσθημα αυτοσεβασμού και προσωπικής αξίας. Παράλληλα, μία τέτοια συμπεριφορά εμπνέει το σεβασμό και την ανταπόκριση των άλλων, και η εμπειρία αυτή, με τη σειρά της, ενισχύει ακόμα περισσότερο το συναίσθημα της προσωπικής αξίας. Επομένως, υπάρχει άμεση αλληλεπίδραση ανάμεσα στην αυτοεκτίμηση και την αποφασιστικότητα.

Η εκπαιδευτική διαδικασία, που έχει ως στόχο την ενίσχυση της αυτοπεποίθησης και την απόκτηση αποφασιστικής συμπεριφοράς, διαπραγματεύεται ουσιαστικά θέματα επικοινωνίας και κοινωνικών δεξιοτήτων. Οι μαθητές/τριες μαθαίνουν τρόπους συμπεριφοράς που θα τους βοηθήσουν στις διαπροσωπικές σχέσεις τους.



Επιμέρους στόχοι του προγράμματος

  • Ο προσδιορισμός της διαφοράς μεταξύ επιθετικής, παθητικής και αποφασιστικής συμπεριφοράς.
  • Η εξάσκηση στην αποφασιστική συμπεριφορά.
  • Η κινητοποίηση των μαθητών/τριών, και η αναγνώριση και αποδοχή των ατομικών δικαιωμάτων τους.
  • Η συνειδητοποίηση εκ μέρους των μαθητών/τριών του γεγονότος ότι, όταν αρνούμαστε ή αγνοούμε τα δικαιώματά μας, δίνουμε στους άλλους τη δυνατότητα να τα παραβιάζουν.
  • Να καταστεί σαφές ότι η υπεύθυνη και αποφασιστική συμπεριφορά προϋποθέτει ευαισθησία και ενδιαφέρον για τις ανάγκες και τα δικαιώματα των άλλων.
  • Η εκτίμηση της συμπεριφοράς των μαθητών/τριών από τους/τις ίδιους/ες.
  • Η επιλογή της κατάλληλης στιγμής για την εκδήλωση της αποφασιστικής συμπεριφοράς είναι σημαντικό ζήτημα για τους νέους/ες, η αποφασιστικότητα των οποίων μπορεί να παρεξηγηθεί.
  • Η καλλιέργεια της ικανότητας να δίνουμε και να δεχόμαστε θετικά μηνύματα, η οποία ενισχύει την αυτοεκτίμηση, την αυτοπεποίθηση αλλά και τις διαπροσωπικές μας σχέσεις.
  • Η διερεύνηση και εφαρμογή τρόπων με τους οποίους μπορούμε να λέμε «όχι», όταν το κρίνουμε απαραίτητο.
  • Η ενημέρωση των μαθητών/τριών σχετικά με τις υπάρχουσες υποστηρικτικές υπηρεσίες και τον τρόπο με τον οποίο μπορούν να επικοινωνήσουν μ’ αυτές.
  • Η προετοιμασία των μαθητών/τριών για περιπτώσεις στις οποίες δέχονται έντονες πιέσεις.
  • Η αναγνώριση του δικαιώματος ενός προσώπου να λέει «όχι».
  • Η συνειδητοποίηση του τρόπου με τον οποίο μπορούμε να χειριζόμαστε ή να πιέζουμε κάποιον.
  • Η εποικοδομητική αντιμετώπιση της κριτικής, ώστε να μη νιώθουμε θιγμένοι και προσβεβλημένοι.
  • Η αντιμετώπιση της άδικης κριτικής και των περιπτώσεων υποτίμησης.
  • Ο εντοπισμός θεμάτων στα οποία οι μαθητές/τριες είναι ιδιαίτερα ευάλωτοι/ες ως προς την κριτική.


Τεχνικές διδασκαλίας

Η διδασκαλία στηρίζεται σε μεθόδους ενεργητικής μάθησης, οι οποίες επιτρέπουν πλήρη συμμετοχή των ίδιων των μαθητών/τριών στις διαδικασίες μάθησης.

Στο πρώτο στάδιο, οι δραστηριότητες περιλαμβάνουν παίξιμο ρόλων και αναπαραστάσεις, άσκηση δεξιοτήτων, παιχνίδια, συζητήσεις περιπτώσεων, ελεύθερο συνειρμό, κουίζ και παρουσιάσεις. Η πληροφορία βγαίνει μέσα από την εμπειρία.

Στη δεύτερο στάδιο, ανταλλάσσονται εμπειρίες και προωθείται η συζήτηση που διεξάγεται σε μικρές ομάδες, ώστε να επιτυγχάνεται η μέγιστη συμμετοχή.

Στο τρίτο στάδιο οι συμμετέχοντες/ουσες καλούνται να κατανοήσουν το υλικό, τις πληροφορίες και τα συναισθήματα, στη συνέχεια να γενικεύσουν και τέλος να εφαρμόσουν τη γνώση με την ανάθεση μιας εργασίας, μετά την εκπόνηση του προγράμματος.

Το δέσιμο της ομάδας, η ενεργοποίησή της και η έκφρασή της γίνεται μέσα από την «κίνηση». Γιατί κίνηση; Μας ενδιαφέρει να διερευνήσουμε πώς μπορούμε να εργαστούμε δημιουργικά με νέους και νέες χρησιμοποιώντας ποικιλία πρακτικών κίνησης. Είμαστε πρόθυμοι να διερευνήσουμε πρακτικές όπως το περπάτημα και η στάση του σώματος, χειρονομίες και κρουστικές κινήσεις, σκηνική μάχη, αργή κίνηση και κίνηση διπλής ταχύτητας, χορωδία και συγχρονισμένη κίνηση, κ.α.. Πιστεύουμε ότι η πρακτική κίνησης μπορεί να είναι πιο περιεκτική, εάν διευκολυνθεί από άλλες δημιουργικές πρακτικές που βασίζονται στη γλώσσα. Δεν χρειάζεται να εξαρτάται από τη λεκτική γλώσσα, ούτε από τη σωματική ικανότητα ή φυσική κατάσταση, ούτε από τη μαθησιακή ικανότητα ή τη διανοητική ικανότητα.



Εκπαιδευτικό υλικό

Το εκπαιδευτικό υλικό του προγράμματος προέρχεται από :

α) Το υλικό «Στηρίζομαι στα πόδια μου», συγκεκριμένα από την ενότητα «Αυτοπεποίθηση και Αποφασιστικότητα», που έχει δημιουργηθεί στην Ιρλανδία από το τμήμα υγείας και εκπαίδευσης του Συμβουλευτικού κέντρου Mater Dei. Τη μετάφραση, προσαρμογή και επιμέλεια του υλικού πραγματοποίησε η επιστημονική ομάδα του Κέντρου Εκπαίδευσης για την Πρόληψη της Χρήσης των Ναρκωτικών και την Προαγωγή της Υγείας.

β) Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Moltoir», που χρησιμοποιεί μεθόδους κίνησης για να εργασθεί κανείς με νέους και νέες, όπως ο χορός, το θέατρο, ακόμα και το τραγούδι και ο λόγος. Η κίνηση είναι η πρώτη γλώσσα επικοινωνίας. Τη μοιράζεται κάθε ζωντανό ον. Η ανθρώπινη κίνηση σχετίζεται με την ιδέα της άφιξης σε έναν προορισμό. Η ιδέα έρχεται πρώτη και η κίνηση είναι η μέθοδος με την οποία υλοποιείται η ιδέα.

 


Παρατηρήσεις

  1. Η ευθύνη για την ασφάλεια των παιδιών βαρύνει τους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς του σχολείου.
  2. Οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί βοηθούν το έργο της Π.Ο. του ΚΠΕ, επιβλέποντας την ομάδα τους.

Κατά την επίσκεψη των μαθητών/τριών, οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί θα πρέπει να προσκομίσουν κατάσταση με τους αριθμούς μητρώου των μαθητών/τριών (χωριστά αγόρια-κορίτσια), με σφραγίδα και υπογραφή του/της διευθυντή/τριας.

Το έντυπο, το οποίο θα θέλαμε να συμπληρώσετε, μπορείτε να το λάβετε από το σύνδεσμο: Κατάσταση Συμμετεχόντων.
Παρακαλούμε να μας το στείλετε και πριν από την επίσκεψή σας ηλεκτρονικά, στο email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε. .

Ευχαριστούμε για τη συνεργασία. Περιμένουμε με χαρά να σας υποδεχθούμε στο ΚΠΕ μας.



Αίτηση Συμμετοχής
στο Πρόγραμμα

Αίτηση Συμμετοχής Σχολείων στα Προγράμματα του ΚΠΕ Καστρίου


 

Copyright © 2010-2015
Designed by George Savvopoulos