• Αρχική
  • Το Κ.Π.Ε.
    • Στοιχεία για το ΚΠΕ
      • Σύντομη Γνωριμία
      • Δραστηριότητες του ΚΠΕ
  • Προγράμματα
    • Ακολουθώντας μια Λιβελούλα
      • Περιγραφή
    • Γιουνιπερογνώμονες
      • Περιγραφή
      • Παρουσιάσεις
      • Αίτηση Συμμετοχής
    • Συνέντευξη με μια Μέλισσα
      • Περιγραφή
      • Παρουσιάσεις
      • Αίτηση Συμμετοχής
    • Τα Μυστικά του Ποταμού
      • Περιγραφή
      • Παρουσιάσεις
      • Αίτηση Συμμετοχής
    • Οι Αχινοί του Δάσους
      • Περιγραφή
      • Στόχοι
      • Αίτηση Συμμετοχής
    • Πηγές Ενέργειας-Πηγές Ζωής
      • Περιγραφή
      • Παρουσιάσεις
      • Αίτηση Συμμετοχής
    • Δεν Πετάω Τίποτα!
      • Περιγραφή
      • Αίτηση Συμμετοχής
    • Διαστημικό Περιβάλλον Γης
      • Περιγραφή του προγράμματος
      • Αίτηση Συμμετοχής
    • Δρυάδες και Ναϊάδες
      • Περιγραφή
      • Πρόγραμμα επίσκεψης
      • Αίτηση Συμμετοχής
    • Δρυοβία & Παρνώνιο
      • Περιγραφή
      • Αίτηση Συμμετοχής
    • Στο Βασίλειο των Ναϊάδων
      • Περιγραφή
      • Αίτηση Συμμετοχής
    • Υπαίθρια Ζωή & Π.Ε.
      • Περιγραφή
      • Αίτηση Συμμετοχής
    • ΤΑΝΟ, πέφτω μέσα στο νερό
      • Περιγραφή
      • Αίτηση Συμμετοχής
    • Από το 0 ... στα 1000
      • Περιγραφή
      • Πρόγραμμα επίσκεψης
      • Αίτηση Συμμετοχής
    • Έχω δικαίωμα, έχεις δικαίωμα
      • Περιγραφή
      • Αίτηση Συμμετοχής
    • Αρχαία Τεγέα
      • Περιγραφή του προγράμματος
      • Αίτηση Συμμετοχής
    • Στα πατήματα τ Γέρου τ Μοριά
      • Περιγραφή του προγράμματος "Στα πατήματα του Γέρου του Μοριά"
    • Περιαστικά δάση της Τρίπολης
      • Περιγραφή του προγράμματος "Περιαστικά δάση της Τρίπολης"
    • Τι καιρό θα κάνει;
      • Περιγραφή του προγράμματος "Τι καιρό θα κάνει;"
    • Στα Δάση του Μαινάλου
      • Περιγραφή του προγράμματος "Στα Δάση του Μαινάλου"
    • Άρκευθοι & Έλατα
      • Περιγραφή του προγράμματος "Άρκευθοι & έλατα - Κρόνος & Πάνας - Πάρνωνας & Μαίναλο"
    • Αρχαίος Ορχομενός
    • Ενσυνείδητη Φύση
    • Έκφραση & Αποδοχή
  • Σεμινάρια
    • Περιβαλλοντικές Ιστορίες
    • Πάρνωνας 2018
    • Πετρογέφυρα 2018
    • Μουσεία & μονοπάτια στην ΠΕ
    • Ανθρώπινα Δικαιώματα 2017
      • Πρόσκληση - Πρόγραμμα
    • Άγρια πανίδα σε κίνδυνο 2016
      • Πρόσκληση - Πρόγραμμα
      • Εισηγήσεις
    • Υπαίθρια Διαβίωση 2016
      • Πρόσκληση - Πρόγραμμα
      • Πίνακας Συμμετεχόντων
      • Οδηγίες
    • Εισαγωγικό Σεμινάριο 2016
      • Πρόσκληση-Πρόγραμμα
      • Πίνακες Συμμετεχόντων
      • Εισηγήσεις
    • Πάρνωνας 2015
      • Πρόσκληση-Πρόγραμμα
      • Εισηγήσεις
    • Δημιουργική Γραφή & Π.Ε.
      • Πρόσκληση-Πρόγραμμα
      • Πίνακες Συμμετεχόντων
    • Σχεδίαση προγράμματος ΠΕ
      • Πρόσκληση-Πρόγραμμα
      • Πίνακες Συμμετεχόντων
      • Εισηγήσεις-Δραστηριότητες
    • Φυτά γεμάτα αξίες
      • Πρόσκληση-Πρόγραμμα
      • Έγκριση-Πίνακες
      • Εισηγήσεις
    • Γεωμυθολογία - Διδ.Τεχν. ΠΕ
      • Πρόσκληση-Πρόγραμμα
      • Εισηγήσεις
    • Μελέτη Πεδίου Οικολ.Πάρκου
      • Πρόσκληση-Πρόγραμμα
      • Εισηγήσεις-Δραστηριότητες
    • Διδ.Τεχν, ΤΠΕ, Θέατρο & Π.Ε
      • Εισηγήσεις
      • Πίνακες Συμμετεχόντων
      • Πρόσκληση-Πρόγραμμα
    • Υπαίθρια Διαβίωση 2013
      • Πρόγραμμα - Συμμετέχοντες
    • Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας
      • Πρόσκληση - Πρόγραμμα
      • Εισηγήσεις
    • Περιβαλ. Εκπ. & Project
      • Πρόσκληση - Πρόγραμμα
      • Πίνακες Συμμετεχόντων
    • Φυσική Δόμηση & Αειφορία
      • Πρόσκληση - Πρόγραμμα
      • Έγκριση Υπουργείου
      • Φωτογραφίες
    • Αξία των Υγροτόπων
      • Πρόσκληση & Πρόγραμμα
      • Εισηγήσεις
      • Φωτογραφίες
    • Η Φύση έχει τη Λύση
      • Πρόσκληση & Πρόγραμμα
      • Εισηγήσεις - Δραστηριότητες
      • Φωτογραφίες
    • Περιβάλλον & Υγεία
      • Πρόσκληση - Πρόγραμμα
      • Παρουσιάσεις
      • Φωτογραφίες
    • Εαυτός, Ομάδα, Περιβάλλον
      • Πρόσκληση - Πρόγραμμα
      • Φωτογραφίες
  • Hμερίδες
    • Δημιουργικότητα & ΠΕ
    • Γνωριμία με τα Μανιτάρια
      • Πρόσκληση - Πρόγραμμα
      • Εισηγήσεις
    • Π.Ε. στο Σχολείο, στο ΚΠΕ & στο Σπίτι
      • Πρόσκληση - Πρόγραμμα
    • Τα ΚΠΕ της γειτονιάς μας
      • Πρόσκληση - Πρόγραμμα
    • Καλντερίμι
      • Πρόσκληση - Πρόγραμμα
    • Σχολικοί Κήποι
      • Πρόσκληση - Πρόγραμμα
    • Περιβαλλοντικός Άνθρωπος
      • Πρόσκληση - Πρόγραμμα
    • Παραγ. Ελαιόλαδου & Οικολ.
      • Πρόσκληση - Πρόγραμμα
      • Εισηγήσεις
    • Τα ομπρελάκια της γης
      • Πρόσκληση - Πρόγραμμα
    • Καλλιέργειες, Αειφορία
      • Πρόσκληση - Πρόγραμμα
      • Παρουσιάσεις
  • Δράσεις
    • Με γονείς και παιδιά
      • Οι φτερωτοί ταξιδιώτες
      • Οικολ. Χριστούγεννα 2015
      • Περπατώ εις το Πάρκο
      • Οικολ. Χριστούγεννα 2014
      • Οικολ. Χριστούγεννα 2013
      • Δεν Πετάω Τίποτα
      • Οικολ. Χριστούγεννα 2012
      • Αγαπώ & Φροντίζω τη Γη
      • Προβάλλω τον τόπο μου
      • Εργαστήρι λαμπάδας
    • Με ενήλικες
      • Περιβαλλ. Ευαισθητοποίηση
      • Περιβάλλον, Έκφραση & Ενεργοί πολίτες
      • Ανθρωπογ. Περιβ. & ΑΜΕΑ
      • Σπόροι της Ζωής 2012
      • Καθαρισμός ρεματιάς
      • Φυσική Καλλιέργεια
      • Οικολογικά Χριστούγεννα
      • Βιώσιμη πόλη 2022
    • Με σχολεία
      • Εβδομάδα Π.Ε. 2015
      • Γιορτάζουμε για το περιβάλλον
      • Από το μαύρο στο πράσινο
  • Η Γη στο Διάστημα
    • Αστρονομικό ημερολόγιο
    • Χάρτες Ουρανού
    • Φάσεις της Σελήνης
    • Παρουσιάσεις
    • Εικόνες

Εκτύπωση | E-mail

Στα πατήματα του γέρου του Μοριά

Κολοκοτρώνης


Επιλογή του προγράμματος

Το πρόγραμμα αυτό σχεδιάστηκε με αφορμή την επέτειο των 200 χρόνων από την έναρξη της Ελληνικής Επανάστασης του 1821.


Περιγραφή του προγράμματος

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε μαθητές/τριες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Υλοποιείται από δύο  εκπαιδευτικούς του ΚΠΕ, ενώ συμμετέχουν και οι συνοδοί-εκπαιδευτικοί με στόχο την επιμόρφωσή τους.
Το επίπεδο των στόχων του προγράμματος, οι προτεινόμενες εργασίες πεδίου, τα φύλλα εργασίας, τα ερωτηματολόγια κ.ά. προσαρμόζονται ανάλογα με την ηλικία των μαθητών/τριών, την εμπειρία τους στην υλοποίηση περιβαλλοντικών προγραμμάτων και το χρόνο που μπορούν να διαθέσουν.

Περιλαμβάνει επίσκεψη στο σπίτι-μουσείο του Θ. Κολοκοτρώνη, στο Λιμποβίσι, και στη συνέχεια περπάτημα σε κοντινό μονοπάτι, στο Αρκουδόρεμα.


Σκοπός του προγράμματος

Σκοπός του προγράμματος είναι η μελέτη και κατανόηση ιστορικών γεγονότων στο φυσικό περιβάλλον στο οποίο διαδραματίστηκαν.

Στόχοι του προγράμματος

Γνωστικοί (γνωστικός τομέας):

Οι μαθητές/τριες να είναι σε θέση:

  • να κατανοούν ιστορικά στοιχεία της Ελληνικής Επανάστασης του 1821,
  • να εμβαθύνουν σε σημεία της ηγετικής προσωπικότητας του Θ. Κολοκοτρώνη,
  • να μελετήσουν το γεωμορφολογικό περιβάλλον του Μαινάλου.

Δεξιοτήτων (ψυχοκινητικός τομέας):

Οι μαθητές/τριες να είναι σε θέση:

  • να χρησιμοποιούν τις αισθήσεις τους για την αντίληψη του χώρου και του χρόνου,
  • να εργάζονται και να δημιουργούν σε «ρόλο» ,
  • να εργάζονται σε ομάδες,
  • να προβάλλουν τις απόψεις τους και να διερευνούν τις απόψεις των άλλων,
  • να αναζητούν, να παρατηρούν, να συγκρίνουν, να αναγνωρίζουν.

Στάσεων (συναισθηματικός τομέας):

Οι μαθητές/τριες να είναι σε θέση:

  • να κατανοούν τη σχέση και την αλληλεπίδραση του ανθρώπου με το φυσικό περιβάλλον

 


Στάδια του Προγράμματος

Πρίν από την επίσκεψη των μαθητών/τριών στο ΚΠΕ Καστρίου, προτείνεται να δοθεί φύλλο εργασίας με δραστηριότητες, οι οποίες θα αυξήσουν το ενδιαφέρον των παιδιών για το πρόγραμμα, αλλά και για να διερευνηθούν οι γνώσεις τους σε σχέση με τα ιστορικά γεγονότα της Επανάστασης του 1821.

Η υλοποίηση του προγράμματος στο πεδίο περιλαμβάνει δύο στάδια:
Το πρώτο στάδιο πραγματοποείται στο Λιμποβίσι, στο σπίτι του Θ. Κολοκοτρώνη. Εκεί οι μαθητές/τριες, μέσα από παιχνίδια ρόλων με τεχνικές εκπαιδευτικού δράματος, δημιουργούν σε έναν φανταστικό κόσμο, στον οποίο ο χώρος, ο χρόνος και τα αντικείμενα αποκτούν συμβολική σημασία.

Στο δεύτερο στάδιο, οι μαθητές ακολουθούν περιβαλλοντικό μονοπάτι στο Αρκουδόρεμα (εγκαταλελειμμένο χωριό). Στην περιοχή αυτή, πριν από την έναρξη της Επανάστασης του 1821, είχαν τα λημέρια τους οι Κολοκοτρωναίοι.
Μέσα από παιχνίδια δημιουργείται κλίμα εμπιστοσύνης και συνεργασίας, αυξάνεται η παρατηρητικότητα, οξύνονται οι αισθήσεις, καλλιεργείται ο σεβασμός προς τη φύση και η άντληση ευχαρίστησης από την επαφή μαζί της. Με τα καινούργια ερεθίσματα που προσφέρει το φυσικό περιβάλλον, οι μαθητές/τριες υποδύονται πάλι ρόλους για να βιώσουν ιστορικά γεγονότα της Επανάστασης.

Μετά την επίσκεψη στο πεδίο, οι μαθητές/τριες επιλέγουν μια δράση, την οποία σχεδιάζουν και υλοποιούν με βάση τις αρχές της εκπαίδευσης για την αειφορία.


Παρατηρήσεις

  1. Η ευθύνη για την ασφάλεια των παιδιών βαρύνει τους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς του σχολείου.
  2. Οι συμμετέχοντες στο πρόγραμμα φορούν ίσια παπούτσια (αθλητικά ή μποτάκια) και άνετα ρούχα. Παρακαλούμε αποφύγετε τα κοντά παντελόνια, κάπρι και κολάν. Προτιμήστε jeans ή φαρδιές φόρμες.
  3. Οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί βοηθούν το έργο της Π.Ο. του ΚΠΕ, επιβλέποντας την ομάδα τους.

Κατά την επίσκεψη στο ΚΠΕ, οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί θα πρέπει να προσκομίσουν κατάσταση με τα ονόματα των μαθητών (χωριστά αγόρια-κορίτσια) και των εκπαιδευτικών, με σφραγίδα και υπογραφή του/της διευθυντή/τριας.

Το έντυπο, το οποίο θα θέλαμε να συμπληρώσετε, μπορείτε να το λάβετε από το σύνδεσμο: Κατάσταση Συμμετεχόντων.
Παρακαλούμε να μας το στείλετε και πριν από την επίσκεψή σας ηλεκτρονικά, στο email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε. .

Ευχαριστούμε για τη συνεργασία. Περιμένουμε με χαρά να σας υποδεχθούμε στο ΚΠΕ μας.


Αίτηση Συμμετοχής
στο Πρόγραμμα

Αίτηση Συμμετοχής Σχολείων στα Προγράμματα του ΚΠΕ Καστρίου


 

Copyright © 2010-2015
Designed by George Savvopoulos