• Αρχική
  • Το Κ.Π.Ε.
    • Στοιχεία για το ΚΠΕ
      • Σύντομη Γνωριμία
      • Δραστηριότητες του ΚΠΕ
  • Προγράμματα
    • Ακολουθώντας μια Λιβελούλα
      • Περιγραφή
    • Γιουνιπερογνώμονες
      • Περιγραφή
      • Παρουσιάσεις
      • Αίτηση Συμμετοχής
    • Συνέντευξη με μια Μέλισσα
      • Περιγραφή
      • Παρουσιάσεις
      • Αίτηση Συμμετοχής
    • Τα Μυστικά του Ποταμού
      • Περιγραφή
      • Παρουσιάσεις
      • Αίτηση Συμμετοχής
    • Οι Αχινοί του Δάσους
      • Περιγραφή
      • Στόχοι
      • Αίτηση Συμμετοχής
    • Πηγές Ενέργειας-Πηγές Ζωής
      • Περιγραφή
      • Παρουσιάσεις
      • Αίτηση Συμμετοχής
    • Δεν Πετάω Τίποτα!
      • Περιγραφή
      • Αίτηση Συμμετοχής
    • Διαστημικό Περιβάλλον Γης
      • Περιγραφή του προγράμματος
      • Αίτηση Συμμετοχής
    • Δρυάδες και Ναϊάδες
      • Περιγραφή
      • Πρόγραμμα επίσκεψης
      • Αίτηση Συμμετοχής
    • Δρυοβία & Παρνώνιο
      • Περιγραφή
      • Αίτηση Συμμετοχής
    • Στο Βασίλειο των Ναϊάδων
      • Περιγραφή
      • Αίτηση Συμμετοχής
    • Υπαίθρια Ζωή & Π.Ε.
      • Περιγραφή
      • Αίτηση Συμμετοχής
    • ΤΑΝΟ, πέφτω μέσα στο νερό
      • Περιγραφή
      • Αίτηση Συμμετοχής
    • Από το 0 ... στα 1000
      • Περιγραφή
      • Πρόγραμμα επίσκεψης
      • Αίτηση Συμμετοχής
    • Έχω δικαίωμα, έχεις δικαίωμα
      • Περιγραφή
      • Αίτηση Συμμετοχής
    • Αρχαία Τεγέα
      • Περιγραφή του προγράμματος
      • Αίτηση Συμμετοχής
    • Στα πατήματα τ Γέρου τ Μοριά
      • Περιγραφή του προγράμματος "Στα πατήματα του Γέρου του Μοριά"
    • Περιαστικά δάση της Τρίπολης
      • Περιγραφή του προγράμματος "Περιαστικά δάση της Τρίπολης"
    • Τι καιρό θα κάνει;
      • Περιγραφή του προγράμματος "Τι καιρό θα κάνει;"
    • Στα Δάση του Μαινάλου
      • Περιγραφή του προγράμματος "Στα Δάση του Μαινάλου"
    • Άρκευθοι & Έλατα
      • Περιγραφή του προγράμματος "Άρκευθοι & έλατα - Κρόνος & Πάνας - Πάρνωνας & Μαίναλο"
    • Αρχαίος Ορχομενός
    • Ενσυνείδητη Φύση
    • Έκφραση & Αποδοχή
  • Σεμινάρια
    • Περιβαλλοντικές Ιστορίες
    • Πάρνωνας 2018
    • Πετρογέφυρα 2018
    • Μουσεία & μονοπάτια στην ΠΕ
    • Ανθρώπινα Δικαιώματα 2017
      • Πρόσκληση - Πρόγραμμα
    • Άγρια πανίδα σε κίνδυνο 2016
      • Πρόσκληση - Πρόγραμμα
      • Εισηγήσεις
    • Υπαίθρια Διαβίωση 2016
      • Πρόσκληση - Πρόγραμμα
      • Πίνακας Συμμετεχόντων
      • Οδηγίες
    • Εισαγωγικό Σεμινάριο 2016
      • Πρόσκληση-Πρόγραμμα
      • Πίνακες Συμμετεχόντων
      • Εισηγήσεις
    • Πάρνωνας 2015
      • Πρόσκληση-Πρόγραμμα
      • Εισηγήσεις
    • Δημιουργική Γραφή & Π.Ε.
      • Πρόσκληση-Πρόγραμμα
      • Πίνακες Συμμετεχόντων
    • Σχεδίαση προγράμματος ΠΕ
      • Πρόσκληση-Πρόγραμμα
      • Πίνακες Συμμετεχόντων
      • Εισηγήσεις-Δραστηριότητες
    • Φυτά γεμάτα αξίες
      • Πρόσκληση-Πρόγραμμα
      • Έγκριση-Πίνακες
      • Εισηγήσεις
    • Γεωμυθολογία - Διδ.Τεχν. ΠΕ
      • Πρόσκληση-Πρόγραμμα
      • Εισηγήσεις
    • Μελέτη Πεδίου Οικολ.Πάρκου
      • Πρόσκληση-Πρόγραμμα
      • Εισηγήσεις-Δραστηριότητες
    • Διδ.Τεχν, ΤΠΕ, Θέατρο & Π.Ε
      • Εισηγήσεις
      • Πίνακες Συμμετεχόντων
      • Πρόσκληση-Πρόγραμμα
    • Υπαίθρια Διαβίωση 2013
      • Πρόγραμμα - Συμμετέχοντες
    • Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας
      • Πρόσκληση - Πρόγραμμα
      • Εισηγήσεις
    • Περιβαλ. Εκπ. & Project
      • Πρόσκληση - Πρόγραμμα
      • Πίνακες Συμμετεχόντων
    • Φυσική Δόμηση & Αειφορία
      • Πρόσκληση - Πρόγραμμα
      • Έγκριση Υπουργείου
      • Φωτογραφίες
    • Αξία των Υγροτόπων
      • Πρόσκληση & Πρόγραμμα
      • Εισηγήσεις
      • Φωτογραφίες
    • Η Φύση έχει τη Λύση
      • Πρόσκληση & Πρόγραμμα
      • Εισηγήσεις - Δραστηριότητες
      • Φωτογραφίες
    • Περιβάλλον & Υγεία
      • Πρόσκληση - Πρόγραμμα
      • Παρουσιάσεις
      • Φωτογραφίες
    • Εαυτός, Ομάδα, Περιβάλλον
      • Πρόσκληση - Πρόγραμμα
      • Φωτογραφίες
  • Hμερίδες
    • Δημιουργικότητα & ΠΕ
    • Γνωριμία με τα Μανιτάρια
      • Πρόσκληση - Πρόγραμμα
      • Εισηγήσεις
    • Π.Ε. στο Σχολείο, στο ΚΠΕ & στο Σπίτι
      • Πρόσκληση - Πρόγραμμα
    • Τα ΚΠΕ της γειτονιάς μας
      • Πρόσκληση - Πρόγραμμα
    • Καλντερίμι
      • Πρόσκληση - Πρόγραμμα
    • Σχολικοί Κήποι
      • Πρόσκληση - Πρόγραμμα
    • Περιβαλλοντικός Άνθρωπος
      • Πρόσκληση - Πρόγραμμα
    • Παραγ. Ελαιόλαδου & Οικολ.
      • Πρόσκληση - Πρόγραμμα
      • Εισηγήσεις
    • Τα ομπρελάκια της γης
      • Πρόσκληση - Πρόγραμμα
    • Καλλιέργειες, Αειφορία
      • Πρόσκληση - Πρόγραμμα
      • Παρουσιάσεις
  • Δράσεις
    • Με γονείς και παιδιά
      • Οι φτερωτοί ταξιδιώτες
      • Οικολ. Χριστούγεννα 2015
      • Περπατώ εις το Πάρκο
      • Οικολ. Χριστούγεννα 2014
      • Οικολ. Χριστούγεννα 2013
      • Δεν Πετάω Τίποτα
      • Οικολ. Χριστούγεννα 2012
      • Αγαπώ & Φροντίζω τη Γη
      • Προβάλλω τον τόπο μου
      • Εργαστήρι λαμπάδας
    • Με ενήλικες
      • Περιβαλλ. Ευαισθητοποίηση
      • Περιβάλλον, Έκφραση & Ενεργοί πολίτες
      • Ανθρωπογ. Περιβ. & ΑΜΕΑ
      • Σπόροι της Ζωής 2012
      • Καθαρισμός ρεματιάς
      • Φυσική Καλλιέργεια
      • Οικολογικά Χριστούγεννα
      • Βιώσιμη πόλη 2022
    • Με σχολεία
      • Εβδομάδα Π.Ε. 2015
      • Γιορτάζουμε για το περιβάλλον
      • Από το μαύρο στο πράσινο
  • Η Γη στο Διάστημα
    • Αστρονομικό ημερολόγιο
    • Χάρτες Ουρανού
    • Φάσεις της Σελήνης
    • Παρουσιάσεις
    • Εικόνες

Εκτύπωση | E-mail

Αρχαίες πολιτείες της Αρκαδίας -
Περιήγηση στο χώρο και στο χρόνο

Αρχαία Τεγέα

libelulla_children


Επιλογή του προγράμματος

Σε οποιαδήποτε άλλη χώρα, εκτός της Ελλάδας, τα αρχαιολογικά και λογοτεχνικά ευρήματα από τα αρχαία χρόνια στην Αρκαδία θα αποτελούσαν  προτεραιότητα για να γίνει η περιοχή μεγάλο ερευνητικό πεδίο για την αρχαιολογία, την ιστορία και τους συναφείς κλάδους.
Αλλά στη χώρα μας, η οποία είναι τόσο πλούσια σε εντυπωσιακούς αρχαιολογικούς χώρους, η Αρκαδία δεν είχε τη τύχη που της άξιζε.
Παρόλα αυτά, από το τέλος της δεκαετίας του '80 αυτό άρχισε να αλλάζει. Σήμερα, η έρευνα στην περιοχή μας έχει δώσει πολλά πεδία για μελέτη.
Κατά τους ιστορικούς χρόνους τρεις ήταν οι κραταιές πόλεις-κράτη της Ανατολικής Αρκαδίας. Η Τεγέα, η Μαντίνεια και ο Ορχομενός. Αυτά τα αρχαιολογικά πεδία θα αποτελέσουν και τους τόπους διεξαγωγής της προγραμμάτων μας.


Περιγραφή του προγράμματος

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε μαθητές και μαθήτριες Πρωτοβάθμιας (Δ', Ε' και Στ' τάξεις) και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, και έχει σχεδιαστεί για ομάδες 25-30 ατόμων.

Υλοποιείται από δύο ή τρεις εκπαιδευτικούς του ΚΠΕ, ανάλογα με το μέγεθος της μαθητικής ομάδας. Συυμμετέχουν επίσης οι συνοδοί-εκπαιδευτικοί.

Το επίπεδο των στόχων του προγράμματος, οι προτεινόμενες εργασίες πεδίου, τα φύλλα εργασίας, τα ερωτηματολόγια κ.ά. προσαρμόζονται ανάλογα με την ηλικία των μαθητών/τριών, την εμπειρία τους στην υλοποίηση περιβαλλοντικών προγραμμάτων και το χρόνο που μπορούν να διαθέσουν, επιπλέον της επτάωρης διδασκαλίας .

Το πρόγραμμα πραγματοποιείται στους χώρους του ΚΠΕ και πεδία της Αρχαίας Τεγέας, του Αρχαίου Ορχομενού και της Αρχαίας Μαντίνειας όταν είναι διήμερο, ενώ όταν είναι μονοήμερο γίνεται επιλογή ενός από των παραπάνω πεδίων.


Σκοπός του προγράμματος

Σκοπός του προγράμματος είναι η κατανόηση της συμπεριφοράς του ανθρώπου σε σχέση  με το φυσικό περιβάλλον στην αρχαιότητα και η εξασφάλιση των προϋποθέσεων για την εκδήλωση υπεύθυνης συμπεριφοράς στο παρόν και το μέλλον.

Επιμέρους σκοποί

Οι μαθητές και οι μαθήτριες:

  • Να διερευνήσουν εάν είναι δυνατό η μελέτη και η διατήρηση της πολιτιστικής μας κληρονομιάς να επηρεάσει αειφορικά τις συμπεριφορές, τις στάσεις και τις αξίες μας, και με ποιον τρόπο.
  • Να κατανοήσουν ότι το περιβάλλον, φυσικό και ανθρωπογενές, είναι αποτέλεσμα μιας εξελικτικής πορείας, με υποκείμενα δράσης τους ανθρώπους.
  • Να καταστούν ικανοί, μέσα από τη γνώση του παρελθόντος, να κατανοήσουν το παρόν, να στοχαστούν για τα προβλήματά του και να προγραμματίσουν υπεύθυνα το μέλλον τους.
  • Να συνειδητοποιήσουν την προσωπική και συλλογική ευθύνη για το περιβάλλον στο οποίο ζουν.
  • Να αναπτύξουν θετική στάση για την ανάγκη συμμετοχής τους στο ιστορικό γίγνεσθαι.

 

Στόχοι του προγράμματος

Γνωστικοί (γνωστικός τομέας):

Οι μαθητές και οι μαθήτριες:

  • Να γνωρίσουν το ιστορικό και αρχαιολογικό περιβάλλον της περιοχής της Αρκαδίας (την Αρχαία Τεγέα, την Αρχαία Μαντίνεια, τον Αρχαίο Ορχομενό)
  • Να γνωρίσουν τα γεωμορφολογικά χαρακτηριστικά των περιοχών και τη διαχρονική εξέλιξη του χώρου.
  • Να συνδέσουν τη φύση με τη λατρεία των αρχαίων Ελλήνων (δεντρολατρεία, λατρεία γυναικείων θεοτήτων, τελετές γονιμότητας).
  • Να αναδείξουν τη σχέση της αρχιτεκτονικής με τη φύση του γύρω χώρου.
  • Να ανακαλύψουν τρόπους διαχείρισης του νερού και άλλων φυσικών πόρων στον ευρύτερο χώρο.
  • Να παρακολουθήσουν τη γένεση και την εξέλιξη μιας αρκαδικής πόλης και της επικράτειάς της (Αρχαίας Τεγέας).
  • Να ερευνήσουν πώς και πόσο αλληλεπιδρούσε το φυσικό περιβάλλον στη ζωή των Αρχαίων Αρκάδων με όλα τα επίπεδα:
    - Πολιτιστικό
    - Οικονομικό
    - Κοινωνικό
    - Λατρευτικό
    - Πολιτικό

Δεξιοτήτων (ψυχοκινητικός τομέας):

Οι μαθητές και οι μαθήτριες:

  • Να αναζητήσουν συμπεριφορές, στάσεις και συνήθειες, που να δείχνουν την εναρμόνιση των ανθρώπων της εποχής με τη φύση.
  • Να βρουν τις ομοιότητες και τις διαφορές με το σύγχρονο κόσμο.
  • Να ασκηθούν στην κριτική σκέψη και στην παρατήρηση, ενώ ταυτόχρονα να κατανοήσουν και τις εικόνες ως πηγή πληροφόρησης.


Στάσεων (συναισθηματικός τομέας):

Οι μαθητές και οι μαθήτριες:

  • Να μάθουν να συνεργάζονται σε ομάδες, υιοθετώντας αξίες όπως ο σεβασμός, η αλληλοβοήθεια, η δημοκρατία, η διπλωματία.
  • Να εκτιμήσουν την αξία των αρχαίων μνημείων και επομένως να υιοθετήσουν μια στάση υπευθυνότητας και σεβασμού σε κάθε μορφή πολιτιστικής κληρονομιάς του παρελθόντος.
  • Να εκτιμήσουν το παρελθόν ως στοιχείο της σημερινής πραγματικότητας.


Στάδια του Προγράμματος

Προτού επισκεφθούν οι μαθητές και οι μαθήτριες στο ΚΠΕ Καστρίου, προτείνονται δραστηριότητες, συγκεντρωμένες σε ένα φύλλο εργασίας, για να κινητοποιηθεί το ενδιαφέρον τους, να διερευνηθούν οι γνώσεις τους για το θέμα, αλλά και να προετοιμαστούν για τους στόχους του προγράμματος και τον τόπο που θα επισκεφθούν.
Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης ακολουθούνται τα παρακάτω στάδια:

  1. Γνωριμία της Ομάδας.
  2. Εργασία πεδίου στους Αρχαιολογικούς Χώρους και στα Μουσεία με τη βοήθεια σχετικού υλικού και δραστηριοτήτων, με θεματικούς άξονες: γεωμορφολογία, λατρεία, κοινωνία, αρχιτεκτονική, οικονομία, σύστημα διαχείρισης των φυσικών πόρων και συσχέτιση των ευρημάτων με τις παρούσες και επικρατέστερες μορφές αναπτυξιακής τακτικής.
  3. Δραστηριότητες δημιουργικής έκφρασης των μαθητών, με αφετηρία τη συγκεκριμένη θεματική και εμπειρία.
  4. Αξιολόγηση του προγράμματος.

Μετά την επίσκεψη στο ΚΠΕ Καστρίου, προτείνονται δραστηριότητες που μπορούν να πραγματοποιήσουν οι μαθητές/μαθήτριες με τον/την εκπαιδευτικό στην τάξη τους, για την αποτίμηση και την ανατροφοδότηση του προγράμματος.


Παρατηρήσεις

  1. Η ευθύνη για την ασφάλεια των παιδιών βαρύνει τους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς του σχολείου.
  2. Οι συμμετέχοντες στο πρόγραμμα φορούν ίσια παπούτσια (αθλητικά ή μποτάκια) και άνετα ρούχα. Παρακαλούμε αποφύγετε τα κοντά παντελόνια, κάπρι και κολάν. Προτιμήστε jeans ή φαρδιές φόρμες.
  3. Οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί βοηθούν το έργο της Π.Ο. του ΚΠΕ, επιβλέποντας την ομάδα τους.

Κατά την επίσκεψη στο ΚΠΕ, οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί θα πρέπει να προσκομίσουν κατάσταση με τα ονόματα των μαθητών (χωριστά αγόρια-κορίτσια) και των εκπαιδευτικών, με σφραγίδα και υπογραφή του/της διευθυντή/τριας.

Το έντυπο, το οποίο θα θέλαμε να συμπληρώσετε, μπορείτε να το λάβετε από το σύνδεσμο: Κατάσταση Συμμετεχόντων.
Παρακαλούμε να μας το στείλετε και πριν από την επίσκεψή σας ηλεκτρονικά, στο email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε. .

Ευχαριστούμε για τη συνεργασία. Περιμένουμε με χαρά να σας υποδεχθούμε στο ΚΠΕ μας.


Αίτηση Συμμετοχής
στο Πρόγραμμα

Αίτηση Συμμετοχής Σχολείων στα Προγράμματα του ΚΠΕ Καστρίου


 

Copyright © 2010-2015
Designed by George Savvopoulos